Bay of Islands - Reisverslag uit Whatupuke Island, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Whatupuke Island, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg Gerard

17 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whatupuke Island

Dinsdag 17 februari 2015, zonnig en 25 graden

Bay of Islands: dolfijnentocht en bezoek hole in the rock.

Vroeg de wekker vandaag omdat we om 9.00uur op Russell Warf moeten zijn. Gisteravond al veel in de koffers gedaan en de broodjes gesmeerd, dus rustig ontbeten en alles weer in de auto. Mooi op tijd uitgechecked en nog ff moeten wachten op de boot die vanaf Paihia kwam en al behoorlijk vol was. Toch nog een plaatsje voor op het bovendek kunnen bemachtigen. We hadden dus gekozen voor de Dolphin Cruise to the Hole in the Rock. Al snel nadat we rond Tapeka point richting Manawaora Bay gingen werden de dolfijnen al gespot. De boot ging langzamer varen en je wist niet waar je moest kijken. Dolfijnen groot en klein, links, rechts, voor en onder de boot. Ze staan uiteindelijk toch op de foto maar er waren veel foto's met alleen maar water of een enkel klein vinnetje. Tussen diverse mooie eilanden door helemaal naar het noorden totdat we bij Motukokao dus 'The Hole' zagen. Alleen bij ideale weersomstandigheden vaart men erdoor en nadat we eerst een rondje maakten koersten we tot ieders verbazing toch erdoor. Echt wel een super vette belevenis en iedereen reageerde enthousiast. Hierna werd er koers gezet naar Otehei Bay. Hier konden we een half uur van de boot en hebben een wandeling gemaakt naar een heuveltop met geweldig uitzicht op de Bay of Islands. De tocht duurde ruim 3½ uur en nadat we gelunched hadden gingen we via de Twin Coast Highway, een bochtige maar mooie kustweg, via Paihia verder noordwaarts naar het Karkikari schiereiland. We verblijven hier op het Whatuwhiwhi Top 10 HP dat schitterend ligt aan een baai met mooi zandstrand. Het is zo warm dat we een verfrissende duik nemen in het helder blauwe zoute zeewater. Hierna dus douchen, boodschappen doen en koken we in onze prive keuken een heerlijke pasta maaltijd. Vandaag geen ijs en witte wijn, maar een rode wijn.

Wist je dat?

- Hier iedere plaats, hoe klein ook, een openbaar toilet heeft?
- we in de Bay of Islands alle kleuren blauw hebben gezien die er maar zijn!
- Ze hier ook heel veel koeien hebben?
- De mais al bijna van het land kan!
- Ieder Top 10 HP op een superlocatie ligt!
- We al op het eerste park 'member' zijn geworden en nu dus overal 10%
korting krijgen
- We nu ook al tel contact hebben gehad met de familie!
- Ze superbenieuwd zijn naar wat wij van Nieuw Zeeland vinden!

• 17 Februari 2015 - 10:47

Ruud Van Onze Jan:

Heel veel plezier ome Geer en tante Lisette!
    Zo te lezen gaat dat wel lukken.
    Ik spot een nieuwe Floortje in ome Geer!
    Hoppa!

We lezen!

Groeten van ons!

• 17 Februari 2015 - 14:05

Engelien:

Kei-gaaf onder de Hole door, en het torentje van cape Brett ha ha

Gr Ben en Engelien

• 17 Februari 2015 - 21:05

Hilde En Theo:

Hoi Gerard en Lisette,

Jullie zijn goed bezig daarginds. Leuke verslagjes, aan enthousiasme geen gebrek! Geniet er maar lekker van. De achterblijvers houden dat schooltje in Horst wel aan de praat!

Groetjes uit Meijel,
    Hilde en Theo

• 18 Februari 2015 - 10:09

Ria En Chris:

Mooi te lezen dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Verslagjes zijn erg leuk. Tja van dolfijnen foto's maken is het zelfde als van de orka's zo te lezen.
    groetjes Ria en Chris

• 18 Februari 2015 - 11:39

Mariet Fijten:

Lisette,

Aangekomen in Nieuw Zeeland en al meteen een mooie dolfijnentocht gemaakt en dolfijnen gespot en kunnen fotograferen. Geweldig! Maar dit is pas het begin zoals je weet. Nieuw Zeeland heeft zoveel mooie flora en fauna. Ik blijf je volgen en hoop dat je nog vele mooie foto's zult maken. Geniet van dit mooie avontuur. Heel veel groetjes uit Asten, Mariet

• 18 Februari 2015 - 19:20

Sjef En Rien:

Ha Lisette en Geer,

Super, de reisverslagen te lezen van wat jullie al allemaal hebben gezien. Leuk.......Wist je dat.......
    Geneet dervan. Mer det doot ger al.....

greetz van een weer koude avond in Meeel

• 19 Februari 2015 - 10:37

Ton Martens:

Hallo Gerard en Lisette,

Jullie zijn al volop aan het genieten van het schitterende Nieuw Zeeland zie ik. Mijn dochter Kelly verblijft hier ook, samen met haar goede vriendin Melanie. Ze zijn in Nieuw Zeeland voor een werkvakantie van 30 september 2014 t/m 22 maart 2015. Ze zijn momenteel aan het werk in Putaruru (koeien melken) op het noorder-eiland. (ruim 2 uur naar beneden rijden vanaf Auckland). Jullie hebben aangegeven de dames misschien te willen gaan opzoeken in Putaruru. Dat zouden de dames en de eigenaar zeer op prijs stellen denk ik. Ik heb de adresgegevens inmiddels naar jullie doorgemaild. Ik wens jullie een prettige voortzetting van de vakantie en zie de volgende verslagen met belangstelling tegemoet.

Groetjes vanuit Weert,
    Ton Martens.