Abel Tasman Nationaal Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Abel Tasman Nationaal Park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Abel Tasman Nationaal Park

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

20 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

ABEL TASMAN NATIONAAL PARK.

Donderdag 19 maart 2015
Vandaag verlaten we de westkust en gaan richting het Abel Tasman N.P. Om 8.00uur zijn we al op weg en rijden door de Buller Gorge. Op sommige plaatsen is het zelfs behoorlijk mistig in de bergen. Nadat we zo'n 100km langs de Buller rivier hebben gereden komen we bij de langste hangbrug van Nieuw Zeeland. Blijkt dat je er behoorlijk voor moet betalen om er over heen te kunnen lopen. Uiteindelijk rijden we 145km langs de Buller rivier die daarna naar het zuiden afbuigt. Wij kunnen goed doorrijden en na een kleine stop bij de supermarkt zijn we net na de middag op het Motueka Top 10 H.P. Na de lunch het boottochtje voor morgen geregeld en daarna naar Marahau gereden waar het Abel Tasman Nationaal Park begint. We hebben hier een gedeelte van de track gelopen waar we morgen niet zullen komen. Ook zijn we hier in een fruit gebied want je ziet overal boomgaarden met appels, peren, kersen kiwi's en sinaasappels. Ook kwamen we diverse hopvelden tegen. Weer lekker gegeten en na de afwas wat opgeruimd en het dagboek weer bijgewerkt.

Vrijdag 20 maart 2015
Weer op tijd op vandaag en om 8.15uur worden we al weer opgehaald. Onze buschauffeur Mark vertelt over de fruitteelt in het gebied en over de hopvelden. Ook dat hier vroeger veel tabak werd geteeld maar dat dit volledig is over genomen door de fruitteelt. Het klimaat met de vele uren zonneschijn in Motueka is er ideaal. Vanuit Kaiteriteri gaan we met de sea schuttle en varen we langs Split Apple Rock, Adêle Island en diverse mooie baaien. Na 1 uur varen gaan we bij Medlands Beach van boord. We lopen van daaruit over de Abel Tasman Track. Het pas voert door dichte begroeing met geregeld uitzicht op zee. Via Sandfly Bay komen we bij Torrent Bay maar omdat het noog hoog tij is moeten we helemaal om deze baai heen lopen. Het uitzicht op de vele baaien met hun goudgele stranden en helderblauwe water is schitterend. Bij Cleopatra's Pool komt het water via een rivier uit de bergen en gaat zo verder naar zee. We zijn ruim op tijd in Anchorage Bay waar we weer aan boord gaan. Het is inmiddels laag tij en het verschil met 's morgens is groot. Na weer een mooie dag worden we door Mark weer netjes bij de camping afgezet. We besluiten om nog even door het dorp te lopen en een kijke te nemen bij de sinaasappelbomen. Nog maar 4 nachten ...............................................

Wist je dat?
- de langste hangbrug ruim 160 meter lang is?
- we lekkere peren uit een fruitstal langs de weg hebben gekocht?
- onze buschauffeur ook gids was op de boot?
- we bij Adêle Island weer veel zeehonden zagen liggen op de rotsen?
- wij net een dag zonder zonneschijn hebben gehad?
- het hoogteverschil tussen hoog en laag tij 5 meter is?
- de sinaasappels hier ook goed smaken?

• 22 Maart 2015 - 20:41

Letty & Ton:

Hoi Geer en Lisette,

Wisten jullie dat:
    - we hebben genoten van jullie verhalen?
    - we jullie reisverhalen en foto's gaan missen?
    - we verwachten nog meer mooie foto's te zien en verhalen te horen als jullie terug zijn?
    - we jullie alvast een hele goede terugvlucht toewensen en een behouden thuiskomst?

Groetjes,
    Letty & Ton
    en de knuffel van Dizzy natuurlijk niet te vergeten