De eerste drie dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu De eerste drie dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

De eerste drie dagen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Gerard

15 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Donderdag 12, vrijdag 13 en zaterdag 14 februari 2015

De reis naar Auckland.

De dag van onze reis is nu eindelijk aangebroken, koffers gepakt, online al ingechecked. Nog even een bezoek aan moeder in het zorgcentrum met opa Jan en daarna door Inge en Luuk naar het station in Weert gebracht. Treinreis en inchecken op Schiphol ging voorspoedig en om 22.10uur ging de B777-300 beginnen an de vlucht naar Dubai. Vliegtijd 6.15uur. Aankomst 7.30uur Dubaitime. Hier eruit en na weer alle controles om 10.15uur verder met de EK 406 richting Melbourne. Een afstand van 11656km met de Airbus A 380-800 en een lange zittijd van 12.40uur. Aankomst Austr. time 6.30uur. Om 8.40uur weer verder met de EK 406 en nu eindelijk naar Auckland Een afstand van 2639km en een vliegtijd van 3.05uur. Om 13.50uur NZ time landen we in Auckland. Na een grondige check bij de douane mochten we het land in. Nadat ook de koffers weer grondig waren gescreend mochten we verder. Eerst de auto ophalen en nadat alles was geregeld zijn we voor de komende 18 dagen de trotse bezitters van een blauwe Ford Focus. Daar gingen we dan op weg naar Auckland centre. Het is niet alleen links rijden maar in de auto zit ook alles links. Terwijl de navigatie ons in de steek laat rijden we op de kaart naar het hotel in hartje stad. PfffffffffPfffffff. Hier komen we veilig aan en checken in om 17.00 uur. Eindelijk dan tijd voor een verfrissende douche. Later brengen we nog een bezoek aan de haven en weten dan ook meteen hoe laat we morgen de ferry kunnen pakken. Daarna door het drukke centrum (het is zaterdag en ook nog Valentines day) naar de sky tower. We wilden boven een hapje eten maar helaas was alles volgeboekt. Wel konden we met 'senioren' korting naar boven. Eerst level 51 het observatie level op 186 mtr met een schitterend vergezicht en op plaatsen liep je gewoon over glas waardoor je naar beneden kon kijken. Verder naar boven naar level 60 het skydeck op 220 mtr. Gelukkig wel een glasplaat rondom en als surprise nog genoten van een schitterende zonsondergang. Het was inmiddels donker en de tower schitterend verlicht. Lekker mexicaans gegeten en terug naar het hotel waar we als een blok in slaap vielen.
Wist je dat:
- Nieuw Zeeland toch wel erg ver is!
- We naast een mevr uit Newcastle zaten die ieder jaar haar dochter hier opzoekt!
- het weer hier op het moment heel goed is!
- Je snel went aan het engels praten, alleen verstaan iets moeilijker is?
- de mensen hier super behulpzaam en aardig zijn?
- we een dag hebben overgeslagen!
- we morgen de stad achter ons laten?

• 15 Februari 2015 - 19:32

Ben En Engelien:

Hallo Geer en Lisette

Nieuw Zeeland is erg ver, maar dat hadden we jullie al verteld ha ha . Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Mooi he die glasplaten in de skytower. Er komen nog veel mooie dingen die je krijgt te zien.
    (Hier is de Carnaval volop bezig. de mis is goed gegaan.)
    Op naar de Bay of Island, Hole in de Rock en Ninety mile Beach.

Groetjes Ben en Engelien

• 15 Februari 2015 - 20:52

Piet Blankers:

Leuk dat jullie ons van jullie reis op de hoogte houden. We zullen het met veel interesse (en veel eigen herinneringen!) volgen. We wensen jullie een hele mooie reis en hopen dat uiteindelijk jullie conclusie hetzelfde zal zijn als de in de laatste woorden van ons reisverslag: 'het mooiste land ter wereld".

Geniet ervan!

Joke en Piet Blankers

• 17 Februari 2015 - 16:04

Bart:

Jullie genieten wel daar, dat zie ik wel. Niet te veel stressen mam! En ons vadder vrijwillig naar de Mexicaan? It musn't become crazier!!

Enjoy!
    Bart