Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Coromandel Schiereiland
Vrijdag 20 februari 2015, Eerst bewolkt later weer zonnig en 25 graden
Door het drukke verkeer op de weg langs de camping zijn we al weer vroeg wakker. Het heeft wat geregend en het is nog bewolkt maar het klaart al snel weer op. Om 9.15uur op weg naar schiereiland Coromandel. Het is redelijk druk op de weg en we moeten over de SH1 dwars door Auckland. We kunnen goed doorrijden en gaan via de SH2 en SH25, waar we even een behoorlijke plensbui op ons dak krijgen, naar Thames. Om half 12 zijn we bij het Kauaeranga Valley bezoekerscentrum en is het alweer bloedheet. Hier maken we een wandeling van ruim 3uur langs de rivier en door het bos, en ook nog naar een oude dam waar men vroeger de kauri bomen via de rivier vervoerde.
Daarna op ons gemak van de westkust naar de oostkust van Coromandel naar het YHA Opoutere, waar we 2 nachten zullen blijven. Hier hebben we een eigen kamer en kunnen we verder van alle faciliteiten gebruik maken. Bij een lokaal winkeltje boodschappen gedaan en nog een kijkje genomen bij Opoutere Beach, een prachtig 5km lang strand. Vanavond hollandse kost op het menu, Wortelstamp met spekjes. Het voordeel van zo'n jeugdherberg is, dat je mensen uit diverse landen treft. Zo waren er 2 dames uit Duitsland, een man die oorspronkelijk uit Zwitserland kwam, een gezin uit New Plymouth en nog een Nederlands stel met camper. Gezellig samen gegeten en gekletst over voornamelijk NZ. In het pikkedonker nog op jacht geweest naar gloeiwormen die hier zouden moeten zitten langs de kant van de weg.
Wist je dat?
- het brandalarm in de cabin afging doordat de broodrooster te heet was?
- Geer weer gitaar heeft gespeeld op een gitaar die hier in de herberg was?
- Je hier heel veel bruggetjes hebt met maar 1 rijbaan? De one lane bridge.
- we uiteindelijk 2 gloeiwormen hebben gevonden!
- Er 's avonds een prachtige sterrenhemel te zien is!

Zaterdag 21 februari, Heet en zonnig en 27 graden.
We hebben heerlijk geslapen in dit paradijsje ver van de bewoonde wereld. Waar gisteren bij aankomst een grote zandvlakte was, zag je nu alleen maar water. Dit ivm het tij. Na het ontbijt en de afwas weer op tijd onderweg. Eerst naar Tairua waar we informeerden over de mogelijkheden bij Cathedral Cove. Hier bleek dat we dit geheel op eigen houtje konden, dus verder naar Hahei Beach. Vanaf de parkeerplaats liep er een mooi pad met steeds uitzicht op zee en strand. Na een uur lopen bereikten we Cathedral Cove. Het tij was alweer lager zodat we er zo door konden lopen. Bij laag tij is goed te zien hoe de rotsen zijn gevormd door water en wind.Terug nog bij Gemstone Bay gekeken waar men aan het snorkelen was. In het dorpje gelunched en op weg naar Hot Water Beach. Het was niet zover en toen we bij het strand aankwamen zagen we al meteen waar we moesten zijn. Allemaal mensen op een kluitje die genoten van de Hot Water Pool. Een zelfgegraven kuil bij laag water, waarin dan warm water komt van de bronnen die er zijn. Het water is er echt zo heet dat je er met je blote voeten niet in kan blijven staan. Bij de supermarkt in Tairua boodschappen gedaan en om half 5 weer 'thuis'. We hebben met ideale weersomstandigheden kunnen genieten van dit mooie stukje in Coromandel!
Wist je dat?
- het erg druk was op de beaches omdat het weekend is?
- we nog nooit zoveel volwassenen bij elkaar met een schepje hebben zien spelen?
- we dachten dat we werden aangehouden door de politie maar dat dit was voor degene die achter ons reed?
- we het leuk vinden om jullie reacties te lezen?
- we alweer een week in dit mooie land zijn!

• 25 Februari 2015 - 22:54

Hilde En Theo:

Blij weer een leuk verslag te lezen. Dachten dat jullie nog in de hot water pool zaten. Mooie ervaring dat warme water hé. Waren jullie ook in het treintje van Berry Brickel? Wat een super weer hebben jullie. Geniet er van en wie weet volgende keer eten jullie misschien boerenkool met worst.

• 25 Februari 2015 - 22:56

Jack Swaanen:

en wij hier maar werken. Kijk maar uit dat je niet verbrandt!
    veel plezier !

• 26 Februari 2015 - 09:36

Letty & Ton:

1 week voorbij dus nog 5 weken te gaan. Geniet ervan en breng de zon mee terug want hier is het kwakkelweer. En we kunnen wel wat zonnestralen gebruiken.

Groetjes uit Meijel

• 26 Februari 2015 - 09:36

Harrie:

Geweldig. Geniet samen van dit schitterende land.

• 26 Februari 2015 - 11:12

Mayke Rooijakkers:

Hallo,

wat een mooi/leuk verslag . Dat weer van jullie, stuur dat maar deze kant op. Nog nooit van een gloeiworm gehoord. Nou wachten wij weer op het volgende verslag. Erg leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet er van

• 26 Februari 2015 - 18:47

Pieternel:

Hoi Geer en Lisette, dacht eerst dat ik spam had gekregen ... 'Geerenlisette' maar het zijn allemaal vrolijke reisverslagen van jullie avonturen bij de kiwi's. Ben er maar eens even voor gaan zitten om ze allemaal te lezen. Bij jullie 'hutspot' moest ik meteen aan onze eerste Hollandse maaltijd in de States denken: op verzoek van de kids en dat bij 40 gr. Ik vind het knap hoe vaak jullie de site bijhouden en verheug me al weer op het volgende verslag. Groetjes en nog heel veel plezier daar bij de Kiwi's,
    Pieternel