Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Rotorua en Taupo

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Rotorua en Taupo
Zondag 22 februari 2015, wisselvallig en 21 graden
Vandaag gaan we richting Rotorua. Na het ontbijt al vlug op weg. Het is wat bewolkt en er valt af en toe een klein spatje regen. Helaas is het cafe bij Waikino zo vroeg op de dag nog niet open. Even verder stoppen we voor een wandeling in de Karangahake Gorge. Vergane glorie van oude goudmijnen . We zijn nog niet zo lang op weg als we bij een tunnel komen die afgesloten is waardoor we niet verder kunnen. Toch nog even bij dit leuke plekje rondgelopen en toen maar weer verder gegaan. Het is nog ong 100km naar Rotorua en we hebben vandaag voor het eerst te maken met veel regen. Net voor Rotorua gaan we aan bij het Agrodome. Hier lunchen we en zien we hoe ze schapen drijven met honden. Ook kijken we naar een grappige show die ong 1 uur duurt. Nadat we op het Blue Lake Top 10 HP zijn geinstalleerd gaan we na een kop koffie naar Burried Village. Alles was er al gesloten dus toen maar naar Rotorua centrum gereden. Hier zagen we weer een Amerikaans stel die bij ons op de boot waren bij de Dolphin Cruise in the Bay of Islands. Na het eten nog door het centrum gelopen en langs het museum en de hot water pool. Het is een mooie plaats maar er hangt altijd die vervelende zwavellucht en als de winkels dicht zijn is het 's avonds heel erg rustig. Ook nog kunnen skypen met New Plymouth en Helsinki.
Wist je dat?
- we helaas geen goud hebben gevonden!
- we vandaag de zonnebrand niet nodig hadden!
- we gelukkig iets buiten het centrum zitten waar we geen last hebben van de rotte eieren geur.

Maandag 21 februari 2015, wisselvallig 23 graden
We werden gewekt door het getik van de regen op het dak. Voor we goed en wel klaar zijn met ons ochtendritueel is het alweer droog en de temperatuur schommelt rond de 21 graden. Onze eerste stop is al na een kwartier bij The Thermal Village Whakarewarewa. Dit Maoridorp is gesticht door de overlevenden van de uitbarsting van de Mount Tarawera in 1886 die uit het dorp Te Wairo kwamen (nu Burried Village) Op diverse plaatsen in het dorp zijn hot water pools, sommigen ervan bereiken zelfs het kookpunt waardoor ze gebruikt worden om te koken en te baden. Er wonen momenteel nog ong 60 Maori in het dorp. Als afsluiting kregen we een indrukwekkende show te zien met zang en dans. We reden verder richting Taupo en rond de middag kwamen we bij Wai-O-Tapu Thermal Wonderland, het grootste thermisch actieve gebied in de 'Taupo Vulcanic Zone'. Het totale gebied is 18 vierkante kilometer maar hiervan is slechts een klein gedeelte open voor het publiek. Het gebied ligt vol met ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. De wandeling langs de poelen en krater duurde ong 1 1/2uur en was prachtig met de diverse kleuren door de aanwezigheid van de diverse mineralen. De geur was er jammergenoeg iets minder (rotte eieren) Net voor Taupo gingen we nog even naar de Haku Falls, een waterval in de Waikato rivier. Was leuk om te zien maar niet spectaculair. Nadat we op het park in Taupo zijn aangekomen besluiten we al snel dat we morgen de Tongariro Alpine Crossing gaan lopen. We kunnen een nacht bijboeken maar moeten wel even omhuizen, wel naar een luxe cabin. Na de boodschappen en het eten gaan de hemelsluizen open en valt er behoorlijk wat regen. We maken onze rugzakken al klaar voor morgen want we worden al om half 6! opgehaald. Gelukkig regent het niet meer als we naar bed gaan.
Wist je dat?
- we vandaag weer veel natuurschoon gezien hebben!
- we een luxe cabin hebben en ook een zwembad!
- we benieuwd zijn hoe het morgen zal gaan?

• 26 Februari 2015 - 13:47

Engelien:

Fijn he die rotte eieren lucht, maar wel mooi die gekleurde modderpoelen, geniet ervan en ik hoop dat jullie ook nog veel mooi weer zullen hebben. doe Elsie, Collin en de hele familie maar de groeten van ons. Tot het volgende verslag

• 26 Februari 2015 - 18:58

Inge:

Dat zijn al heel wat reiservaringen van de eerste week van jullie trip pap en mam!
    Fijn om te lezen dat jullie volop genieten van de mooie natuur daar! Hier in Meijel gaat ook alles goed, julie missen niks! ;)
    Veel plezier de komende dagen bij de familie... we lezen het wel in een volgend berichtje!

• 26 Februari 2015 - 19:31

Elly Bankers:

Hey hallootje

leuk dat we jullie zo kunnen volgen, en ik lees wel dat jullie volop genieten!!!
    Superrrr helemaal jullie ding!!! wat een ervaring!!! Het doet ons goed om te lezen dat jullie het daar zo fijn hebben!!! geniet er nog van!!!
    De groenten en liefs van ons allemaal...............
    Jannes&Mandy Wouter Elke
    Willy&Elly

• 01 Maart 2015 - 10:48

Ria Chris:

hoi, leuk om alle reis verslagen te lezen. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en toch nog redelijk weer hebben. Geniet nog van de komende weken. We lezen het wel weer hoe het verder gaat met de reis.
    Groetjes