Wellington (2, 3 en 4 maart) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Wellington (2, 3 en 4 maart) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Wellington (2, 3 en 4 maart)

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

WELLINGTON
Maandag 2 maart 2015
Vandaag vervolgen we onze reis door NZ. Nu hoeven we alleen nog maar afscheid te nemen van Angela. Om half 10 zijn we alweer op weg en werpen we een laatste blik op die puist in het landschap Mt. Taranaki. Het is ook vandaag weer bloedheet en we stoppen in Wanganui en maken een wandeling rond Virginia lake. We lunchen in Sanson en rijden verder over heuvelachtige wegen met droge weilanden van de boeren. Een mooie route en in Foxton bezoeken we de enige molen die er in NZ staat. We bekijken het plaatsje nog en gaan verder naar Plimmerton. Dit ligt zo'n 25 km boven Wellington op een schitterende locatie aan de zee. Na een rondleiding door de lodge en als onze spullen op de kamer staan gaan we naar de woonkamer en regelen onze overtocht met de ferry naar het Zuidereiland. We maken nog een avondwandeling langs de zee maar het is inmiddels flink afgekoeld en er waait een frisse wind.

Dinsdag 3 maart 2015
We ruimen onze kamer leeg en omdat we maar een klein stukje naar Wellington hoeven kunnen we tot de middag in Plimmerton blijven. Lekker relaxen, lezen en het dagboek bijwerken. Nadat we voor 2 nachten hebben ingechecked in Wellington City YHA, gaan we naar Elsie's dochter Kim die in Miramar woont. Er is niemand thuis als we aankomen maar nadat we even een paar boodschappen hebben gedaan is Kim wel thuis, met de tweeling Leo en Violet van 2 1/2 en Olive van 8 mnd. Het is mooi weer dus we kunnen fijn in de tuin zitten en de Kids spelen op de trampoline. Als de kids gegeten hebben en in bad zijn geweest komt ook Daniel thuis. Wij genieten van een heerlijk diner dat Kim gemaakt heeft en Daniel neemt ons nog mee naar het uitkijkpunt op Mt Victoria, waar we een schitterend uitzicht hebben op Wellington bij night. Na nog een desert en kop koffie is het weer tijd om afscheid te nemen. We krijgen nog wat typisch NZ producten en worden vriendelijk uitgezwaaid.

Woensdag 4 maart 2015
Alweer op tijd op zodat we even kunnen skypen met het thuisfront en Helsinki. Vlug een kop koffie met een boterham en dan naar Wellington Airport waar we afscheid moeten nemen van onze witte Ford. Het gaat allemaal heel vlotjes en we kunnen meteen met de bus terug naar het centrum. Als eerste bezoeken we het Te Papa museum. Het is echt enorm groot en laat eigenlijk alles wat met NZ te maken heeft zien. De Maori, vulkanen en aardbevingen, dieren en planten en nog veel meer. Ook een ritje met de Cable Car gemaakt naar Kelburn en een kijkje genomen in het Cable Car museum en een gedeelte van de botanische tuin. Terug via de waterkant en hier nog naar diverse watersporten gekeken waaronder het peddelen in een boot met wel 18 personen. We hebben 's avonds de laatste restjes opgegeten en de koffers weer gepakt.

Wist je dat?
- de lodge in Plimmerton 5 sterren had?
- Wellington de hoofdstad van NZ?
- er veel houten huizen zijn in Wellington?
- we Kim en Daniel in 2006 in Nederland hebben ontmoet?
- het Te Papa museum helemaal gratis is?
- we morgen het Noordereiland verlaten?
- we benieuwd zijn naar het Zuidereiland omdat men zegt dat het daar nog mooier is?