Overtocht naar zuidereiland met de ferry. - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu Overtocht naar zuidereiland met de ferry. - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

Overtocht naar zuidereiland met de ferry.

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

DE OVERSTEEK.
Donderdag 5 maart 2015
Om 7.00uur in de hal van het YHA. We worden met een shuttle bus naar de terminal van de ferry gebracht. We checken in en onze koffers gaan rechtstreeks met de trein naar Christchurch. Het eerste stuk ging over open zee maar al gauw waren de bergen van het Zuidereiland te zien. Het was echt een hele belevenis om zo door de baai naar Picton te varen. Er was zoveel te zien binnen en buiten dat de overtocht helemaal niet zo lang duurde. Om iets voor 12 zetten we voet op het Zuidereiland. Het was maar een klein stukje lopen naar het station. Nadat de trein in het station aankwam werd hij eerst helemaal gepoetst. Even na 13.00uur vertrok de Tranz Coastel richting Christchurch. We zagen al direct dat het hier ook erg droog was en de vele druivenranken voor de NZ wijn. We stopten eerst in Blenheim. Tussen Blenheim en Kaikura zagen we de zeehonden op de rotsen liggen voor de kust. Met enige vertraging arriveerden we om 18.45uur in Christchurch. Onze koffers kwamen netjes van de band en met de shuttle bus naar het hotel in de stad. Een ritje van een kwartier. Als we wat willen gaan eten zien we meteen welke verwoestingen de aardbevingen hebben aangericht. De restaurants op onze kaart zijn niet terug te vinden. Veel lege plekken en toch ook nieuwbouw. Ook de cathedraal is helemaal vernietigd en er staan overal hekken omheen.

Wist je dat?
- De ferry supergroot was met wel 9 verdiepingen!
- We een luxe plaats hadden in de trein?
- De manager steeds persoonlijk mededelingen bracht over de zeehonden en aankomsttijden?
- We echt onder de indruk waren van het centrum van Christchurch!