New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Gerard Rooijakkers - WaarBenJij.nu

New Plymouth

Door: Lisette en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

NEW PLYMOUTH
Donderdag 26 en vrijdag 27 februari 2015
Na een goede nachtrust bij ons gastgezin gaan we na het ontbijt te voet langs de paardenrenbaan en door het Pukekura park naar New Plymouth center. Door het centrum met de winkelstraten naar de zee. Hier een klein stukje van de Coastal Walkway gelopen. Door het park weer terug. Na de lunch op weg naar Ome Piet en Tante Leen. Het is een klein dorp met bejaardenhuisjes, appartementen en een verzorgingshuis. Heel speciaal om je oom voor de eerste keer te zien. Het dialect waren ze allebei niet verleerd. Het was leuk om oude herinneringen op te halen met wat oude meegebrachte foto's. Ook nog even naar het huisje van ome Piet gelopen. We zagen overal zijn zelfgemaakte mozaiek werkstukken, met een molen ryjh5htmozaiek bij de voordeur. Hierna nog een tiki tour gemaakt langs nog meer familie en 's avonds lekker geweest uiteten en nog een flinke wandeling over de Coastal Walkway gemaakt. Nog lang doorgekletst en foto's bekeken.
De volgende dag samen met Elsie naar het DOC Egmont Nationaal Park Visitor Center geweest. Hier hadden we een prachtig uitzicht. De berg is een vulkaan van 2518 mtr hoog en is net een puist in het landschap. Na de lunch naar New Plymout Airport. Hier kwam Elsie's dochter Amy met haar familie Sharn, Shiloh en Chaz aan, die in Melbourne wonen. Fijn even wat tijd om elkaar wat beter te leren kennen dan alleen via facebook en meteen een muzikaal intermezzo met Shiloh die hier enorm van genoot. Rond de klok van 4uur vertrokken wij naar Stratford naar Angela. Ze was blij ons te zien na bijna 5 jaar. Lekker gegeten, gedronken en gekletst. Op tijd naar bed want morgen is het D-day. We worden al vroeg opgehaald voor onze wandeling. Dus rugzakken en alles alvast klaargezet zodat we iets langer kunnen blijven liggen.
Wist je dat?
- Ome Piet een zelfgemaakt mozaiek van de muur haalde en aan ons gaf?
- het weer al de hele zomer erg goed is?
- de weersvoorspellingen voor morgen (zaterdag) erg goed zijn!